آکومولاتور(مایع شکن) خط مکش

Suction Accumulators

آکومولاتور(مایع شکن) خط مکش

سوال: هدف از استفاده آکومولاتور چیست؟
آکومولاتور خط مکش جهت جلوگیری از برگشت مایع به کمپرسور استفاده می شود.آکومولاتور ها جهت هیت پمپ ها و صنعت تبرید و سرد سازی و سردخانه ها و فروشگاه هایی که از سیستم تبرید دما پایین استفاده می کنند و کلا هر محلی که دغدغه برگشت مایع را داشته باشیم استفاده می گردد.
آکومولاتور ها در خط ساکشن و نزدیک به کمپرسور نصب می گردند.آنها اغلب عمودی هستند و لوله های ورودی و خروجی آن در قسمت بالایی قرار می گیرند.
یک لوله U شکل که قسمت پایینی آن در انتهای آکومولاتور قرار دارد و قسمت بالایی آن که ورودی به کمپرسور است در داخل اکومولاتور قرار دارد.
این مسئله کمک می کند تا قبل از اتفاق افتادن برگشت مایع , آکومولاتور کاملا پر شود.
یک سوراخ کوچک نیز بر روی لوله U شکل در نزدیکی پایینترین نقطه قرار می گیرد.این سوراخ وظیفه کنترل عبور تمامی سیالات فاز مایع (مبرد و روغن) را به عهده دارد و به برگشت روغن به کمپرسور نیز کمک میکند.
برای عملکرد بهتر توصیه میشود یک منبع حرارتی (به هر شکلی) جهت تبخیر مایع مبرد داخل آکومولاتور تعبیه گردد.حتی میتواند به صورت یک صفحه یا المنت الکتریکی باشد. بعضی آکومولاتور ها مجهز به اتصالی هستند که ادامه آن به صورت مارپیچی و لوپ تا انتهای لوله U شکل کشیده شده است.این مورد باعث بهبود عملکرد سیستم بوسیله سابکول کردن بیشتر مایع مبرد در خط مایع و جلوگیری از ورود مبرد یا مبرد و روغن تواما به محفظه کمپرسور با بالابردن سوپرهیت در خط ساکشن نیز می شود.

اشتراک گذاری پست